Reklama
 
Blog | Pavel P. Ries

Zapomeňte na mayský kalendář a myslete na Sibylu!

 

Jak se přibližuje údajně osudové datum 21. 12. 2012, svět začíná šílet v očekávání konce. Vždyť přeci mayský kalendář k tomuto datu končí. Já ale říkám, vykašlete se na Maye, pro nás neuchopitelnou civilizaci za velkou louží, a zaměřte se na nám mnohem bližší Sibylu zvanou též Sibyla Erythrejská. 

 

Dopracujete se sice také ke konci světa, ale útěchou vám může být to, že u Sibyly to není tak konkrétní datum a navíc budeme vědět přesně, proč ten konec světa přijde, přijde-li.

Nejprve se tedy podívejme na to PROČ v podání takřečené Sibyly

Podle ní konec světa nastane „…až ženy budou nosit vlas velmi dlouhý, pak krátký a v době, kdy bude lidstvu nejhůře, vlas kratší mužů nositi budou. Rovněž sukní svých odloží a sukněmi mužů odívati se budou. Tak stane se v době té, kdy žena a muž před zákony plné rovnosti dosáhnou. Bude to pro ženu doba rovnoprávnosti, ale i bezcennosti. Věz, že prvým tvorem Hospodinu podobným byl muž a posledním tvorem, který na této zemi zmírati bude, bude žena.“ 

Reklama


Jak vidíte Sibyla se, na rozdíl od Mayů, přesnou datací neobtěžovala a tak jsem si již v roce 2008 kladl otázku, kdy ženy sukní svých odloží a sukněmi mužů odívati se budou? Všiml jsem si přitom, že nápadně přibylo žen v kalhotech, tedy těch co sukní svých odložily. Mnoho let jsem učil na středním stupni odborné předměty a mezi nimi i laboratorní měření. V tom roce 2008 jsem si tedy řekl, že udělám menší měření za splnění obvyklých podmínek k takovému zjištění potřebných. Co z něj vyplynulo jsem tehdy v květnu 2008 uveřejnil zde na blogu. Trasa měření byla ze stanice metra Hůrka (trasa B) do stanice Můstek, pak pěšky po Václavském náměstí do paláce Fénix a stejnou cestou zpět. To celé ve dnech 14. 1. – 18. 1. a 12. 5. – 16. 5. A výsledek?

Leden 2008

Průměrně na den potkáno celkem  žen 1053, v kalhotách 1028 (98%), v sukni 25 (2%)  

Statisticky bylo zcela zanedbatelné, jaké bylo počasí a venkovní teplota a příliš se v oblibě nošení kalhot od sebe nelišily různé věkové skupiny žen.

Květen 2008

Průměrně na den potkáno celkem  žen 1183, v kalhotách 1105 (93%), v sukni 78 (7%).

Závěr, který jsem před čtyřmi lety udělal byl ten, že výrazné zvednutí teplot a sluneční počasí nijak zásadně neovlivnilo počet žen v sukni v lednu a v květnu – jen 5% navíc. Sibyla sice neříká, zda sukní svých odloží a sukněmi mužů odívati se budou všechny ženy, ale v průměru 95,5% mi tehdy připadalo tak vysoké číslo, že jsem usoudil, že s největší pravděpodobností dobu, kterou Sibyla označila, jako konec lidského rodu, jsme tehdy prožívali! Neuměl jsem jen odpovědět na otázku, jak daleko jsme od času, kdy … posledním tvorem, který na této zemi zmírati bude, bude žena.

Konec světa však nepřicházel a tak jsem si řekl, že by nebylo marné mé tehdejší měření zopakovat na stejné trase a ve stejném období. Usoudil jsem, že druhou půlku listopadu je možné považovat za podobnou lednu a ten jarní měsíc jsem zatím odložil, vzhledem k tomu, že se lišil od ledna tehdy zanedbatelně.

A výsledek?

V době od 12. 11. – 16. 11. 2012 potkáno v průměru denně žen 1250, v kalhotách 1248 (99,82%) v sukni 2 (0,16%).

Přátelé, myslím, alespoň z pohledu Prahy, že konec světa je tu. Pravda uvědomuji si, že aby bylo možné něco takového tvrdit se stoprocentní jistotou, bylo by nutné udělat podobná měření i v dalších městech a obcích nejen v ČR, ale i v jiných zemích. Dále si myslím, že muslimský svět svými ženami (v drtivé většině jen v sukních) mé zjištění konce světa značně narušuje a nebo zatím oddaluje?

No, ono i s tím 21. prosincem 2012 je to poněkud jinak a tady tu hysterii vyvolal vědec (viz zde: http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/48742/pripad-maysky-kalendar-jak-vyznamny-badatel-vyrobil-fenomen-konce-sveta.html) tak co byste chtěli od badatele laika? Jedno zjištění se ale z mého amatérského měření snad dá vyvodit a tím je to, že bych se v Praze nechtěl živit jako dámský krejčí se specializací na sukně a šaty.

A tak vám přeji příjemné prožití vánočních svátků a myšlenky na konec světa pod ten stromeček netahejte.